Interpretarea unei etichete poate fi uneori o sarcina complicata, conform revistei American Journal of Public Health. Pentru a creste vanzarile unui produs sanatos din bufetul unui spital, autorii studiului au folosit un sistem de etichetare colorat si au rearanjat alimentele si bauturile, facandu-le mai vizibile consumatorului.
In prima etapa a programului, cercetatorii au lipit pe produse etichete verzi (sanatos), galbene ori rosii (nesanatos), bazate pe recomandarile piramidei alimentare. Scopul lor? Incurajarea clientilor de a cumpara cat mai multe produse cu eticheta verde, mai putine galbene si sa gaseasca alternative sanatoase pentru cele etichetate cu rosu. Dupa trei luni, vanzarile tuturor produselor verzi au crescut cu 4,5%, iar cele cu bulina rosie au scazut cu 9,2%.
In etapa a doua a experimentului, bauturile reci si sendvisurile au fost rearanjate astfel incat cele etichetate cu verde sa fie la nivelul ochiului. Desi dupa trei luni vanzarile totale ale produselor verzi au scazut cu 0,5%, cele ale bauturilor s-au majorat cu inca 4%. In plus, cele cu rosu au scazut cu inca cinci procente, dintre care numai bauturile cu 11,4%.
Concluzia? Identificarea rapida si aranjarea vizibila a produselor sanatoase au dus la o crestere semnificativa a vanzarilor din bufet. O solutie pentru ca oamenii sa faca alegeri corecte ar fi asezarea la vedere si etichetarea diferita a produselor sanatoase.