Fundatia PRAIS a organizat pentru 170 de elevi din Bucuresti si Cluj-Napoca, implicati activ in miscarea nationala „Si eu traiesc sanatos!” – SETS, o expeditie cu tema „Descoperiti piramida alimentara!”, gazduita cu generozitate de 7 magazine Carrefour, cu ocazia Saptamanii Sanatatii, organizata de lantul de magazine la nivel national.
Pe parcursul vizitelor, 10.000 de calendare educationale SETS create de fundatie, au fost oferite cumparatorilor gratuit – la casa, iar spotul radio care promoveaza alimentatia echilibrata, sportul in randul famililiilor, a fost difuzat la fiecare 30 de minute.
„In preambulul lansarii noii editii a miscarii SETS, elevii si cadrele didactice din scolile castigatoare in cadrul competitiei anuale, au beneficiat de o expeditie menita a descoperi chiar in magazine – la standuri, toate grupele alimentare si de a afla despre beneficiile acestora pentru sanatate, sub indrumarea a doi nutritionisti din cadrul UNEFS. Activitatile practice au entuziasmat copiii, deveniti mici brutari care au framantat si decorat creativ aluatul de paine in laboratoare. Toti copiii au primit in dar la plecare fructe, materiale educationale de la gazda noastra – partener SETS”, a declarat Silvia Bucur, Presedinte Fundatia PRAIS, initiatoarea SETS.
Miscarea SETS, initiata de Fundatia PRAIS in martie 2011, pe o perioda de 5 ani, face parte din Epode International Network – EIN, cea mai mare retea globala de prevenire a obezitatii, ce reuneste 42 de programe cu metodologii similare din 29 de tari printre care: Franta, Belgia, Spania, Olanda, Grecia, Canada, Brazilia, Mexic, Polonia, Portugalia, Australia si Noua Zeelanda, in cadrul careia miscarea SETS este membru activ. In 2012, reteaua EIN din care face parte SETS a fost desemnata de catre DG SANCO drept „Best Health promotion European project”, iar interventiile pe activitati fizice din cadrul miscarii „Si eu traiesc sanatos!” – SETS au fost apreciate ca un model de buna practica.
De la lansare si pana in prezent, SETS a integrat in miscare peste 116.340 de elevi din ciclul primar din 252 de scoli din Bucuresti, Cluj-Napoca, Roman si Timisoara, 3.000 de cadre didactice si peste 200.000 de parinti, 2 milioane – public larg. Pe langa interventiile directe in scoli, miscarea nationala SETS a dezvoltat portalul de informare publica dedicat atat parintilor, cat si copiilor – www.sets.ro, care inregistreaza peste 108.467 de vizitatori, precum si propria platforma social media (continand pagini si conturi SETS de Facebook – peste 31.880 de prieteni, Twitter, YouTube, Instagram). Impactul proiectului este evaluat anual in cadrul unor studii pan-europene.
Partenerii miscarii SETS sunt: Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul Tineretului si Sportului, Inspectoratele Scolare din Bucuresti, Cluj, Neamt, Timisoara, Facultatile de Educatie Fizica si Sport din Cluj-Napoca si Timisoara, Comitetul Olimpic și Sportiv Roman, Universitatea Nationala de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti, Federatia Romana de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, Societatea Romana de Nutritie. Miscarea SETS este posibila datorita Membrilor sai Fondatori si Parteneri Privati: Federatia Romalimenta prin 5 companii membre.
Despre Fundatia PRAIS
Fundatia PRAIS a fost creata in 2002 de catre PRAIS Corporate Communications. In cadrul proiectelor sale nationale, sustine 4 mari cauze: accesul la educatie si la dezvoltare personala, o economie sustenabila bazata pe inovatie, competitivitate si etica, promovarea stilului de viata sanatos, grija fata de mediu.
Echipa PRAIS s-a implicat cu succes in ultimii 12 ani in 15 proiecte nationale de marketing social in domenii precum: nutritia sanatoasa, siguranta produselor alimentare, protectia mediului, promovarea tinerelor talente. Premiile primite local si international au confirmat impactul acestor programe.
Despre Carrefour:
Cu peste 10.100 de magazine in 34 de tari, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul unu in Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viata de zi cu zi. In fiecare zi, acesta primeste in magazinele sale peste 10 milioane de clienti din lumea intreaga, oferindu-le o gama larga de produse si servicii la preturi echitabile. In Romania, Grupul Carrefour numara 170 de magazine dintre care 27 hipermarketuri ‘Carrefour’, 89 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 9 magazine de proximitate ‘Contact’ si un magazin de comert online: www.carrefour-online.ro
Link-uri utile:
www.sets.ro
www.facebook.com/miscareaSETS
www.youtube.com/user/MiscareaSETS
www.praisfoundation.com