PRAIS Corporate Communications, alaturi de partenerii sai locali, au lansat oficial, astazi, proiectul pilot european „Cresterea consumului de fructe si legume proaspete in randul grupurilor vulnerabile”, sub sloganul „Mai mult gust, mai multa savoare”.
Jurnalistii de la conferinta s-au impartit in echipe si au preparat cate un tort de fructe, sub atenta supraveghere a Mariei Draghici, Pastry Chef Crowne Plaza Bucharest Hotel. La sfarsit, ei au primit diplome de merit pentru participarea la sesiunea de gatit din cadrul campaniei „Mai mult gust, mai multa savoare” si au putut sa guste propria manopera.
Obiectivele campaniei „Mai mult gust, mai multa savoare”
Campania este o initiativa a Directiei Generale Sanatate si Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco – si are drept scop promovarea si stimularea consumului de fructe si legume proaspete in cadrul a trei categorii sociale vulnerabile: copii, persoane varstnice si femei insarcinate.
Proiectul pilot se deruleaza in perioada iulie 2012 – iunie 2013 in trei tari: Romania (orasele Medgidia si Roman), Bulgaria si Slovacia, fiind coordonat la nivel european de catre compania LIGARIS. In Romania, managementul si implementarea acestuia este coordonata de catre PRAIS Corporate Communications, prin angrenarea a 20 de parteneri locali: autoritati locale si organizatii non-guvernamentale din cele doua orase implicate.
Obiectivul pe termen lung urmarit de proiectul „Cresterea consumului de fructe si legume proaspete in randul grupurilor vulnerabile” – „Mai mult gust, mai multa savoare” este imbunatatirea reala a nivelului de cunostinte ale beneficiarilor in ceea ce priveste avantajele consumului de fructe si legume, precum si modificarea comportamentelor de consum ale acestora, prin includerea lor in alimentatia zilnica.
Activitati de informare si demonstratii de gatit
In cadrul a peste 140 de interventii directe, participantii vor fi stimulati sa redescopere gustul, diversitatea (forme, gusturi, culori) si modul de preparare a fructelor si legumelor, avand totodata acces la o varietate de retete.
Astfel, peste 500 de beneficiari, din care 350 de copii, 40 de femei insarcinate si peste 110 persoane varstnice din cele doua orase, vor avea acces direct la activitati de informare si activare. In luna noiembrie, s-au organizat 20 de caravane mobile cu demonstratii de gatit, in cadrul carora, toti beneficiarii au interactionat cu un nutritionist, care le-a prezentat beneficiile pentru sanatate ale consumului zilnic de fructe si legume, iar un bucatar a facut demonstratii de gatit, urmate de o degustare.
Concurs de retete
In acelasi timp, a fost lansat un concurs de retete ce ii implica direct pe participanti, urmand ca retetele cele mai gustoase sa fie premiate lunar. Timp de sase luni, incepand cu luna decembrie, se vor desfasura si 120 de sesiuni de gatit in cadrul celor 20 de organizatii. Beneficiarii vor prepara retete variate, avand de fiecare data alaturi de ei un medic nutritionist.
„Interactiunea si feedback-ul in orice program este importanta. De aceea, am lansat si un concurs de retete pentru beneficiarii programului, iar castigul este unul simbolic, constand in fructe si legume”, a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications, in cadrul conferintei de presa sustinuta astazi la Crowne Plaza Hotel.
O alta componenta importanta a campaniei o reprezinta distributia lunara, in cadrul sesiunilor de gatit, a fructelor si legumelor proaspete necesare pregatirii acasa a retetelor propuse de nutritionisti. Astfel, peste 2.000 de kilograme de legume si fructe vor fi distribuite pana la finele lunii decembrie. Dupa fiecare etapa sunt efectuate raportari, evaluari cantitative si calitative care vor masura impactul proiectului.
Romania ocupa ultimul loc la consumul de fructe din media europeana
Organizatia ONU pentru Agricultura si Alimentatie indica in 2010 ca, in Bulgaria, Romania si Slovacia, furnizarea de fructe si legume destinate consumului se situa sub 80 kg /persoana /an, adica sub 220g / persoana/ zi, fiind la cel mai redus nivel din Europa. Totodata, potrivit datelor publicate de Institutul National de Statistica (INS) in 2012, Romania se afla pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar 7 kg de portocale, 5 kg de mere si 2 kg de pere pe locuitor pe an, fata de consumul mediu european de fructe care este de 57 kg pe cap de locuitor. Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un consum mediu zilnic de 400g de fructe si legume de diferite culori deoarece contin nutrienti si componente bioactive cu un rol esential in mentinerea sanatatii.
„Campania initiata de Comisia Europeana raspunde nevoii reale de a stimula si la noi in tara consumul de fructe si legume proaspete, in cadrul unei diete echilibrate. Acest proiect este o oportunitate pentru noi, deoarece putem contribui direct la schimbarea obiceiurilor alimentare ale celor trei categorii vulnerabile: copii, femei gravide si varstnici. Faptul ca Romania face parte din grupul de 3 tari, care beneficiaza de acest nou proiect sustinut de Comisia Europeana, este pentru noi toti, o mare reusita!”, a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications.
Despre PRAIS Corporate Communications
PRAIS Corporate Communications este o companie de consultanta specializata in comunicare integrata si PR, infiintata in 1996. Castigatoare a International Public Relations – IPRA „Golden World Award” si Grand Prize in anul 1999, la Tokyo pentru cel mai bun program avand ca tema educarea tinerei generatii pentru o nutritie sanatoasa, echipa de consultanti PRAIS asista de peste 16 ani importante companii multinationale si asociatii industriale din Romania sau de peste hotare. www.prais.ro
Pingback: Ghidul De Sanatate Concurs: Castiga un sort si o boneta de bucatarie