Oul este unul dintre cele mai importante alimente ale romanilor, intrucat 93% dintre persoanele din mediul urban le consuma, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult decat atat, 83% dintre acestia consuma oua de cel putin 2-3 ori in fiecare saptamana.
Indiferent de modul de preparare, romanii prefera sa manance oua la micul dejun, insa acestea sunt consumate si la pranz, la cina, la pachet la scoala sau la serviciu sau ca gustare intre mese.
Atunci cand cumpara oua, cei mai multi romani (94%) isi doresc ca acestea sa fie proaspete, insa alte criterii pe care le iau in considerare sunt raportul calitate-pret (87%), originea cat mai naturala (sa provina de la gaini hranite natural – 85%) si gustul cat mai asemanator cu cel al oualor de tara (84%).
Potrivit studiului, cea mai apreciata marca de oua de in randul bucurestenilor este Familia Toneli, aproape jumatate dintre acestia (48%) consumand aceste oua in ultimele 12 luni.
„Pentru bucuresteni, care sunt de obicei si mai atenti decat restul romanilor la calitatea produselor, brandul care a reusit sa raspunda cel mai bine preferintelor consumatorilor (produse proaspete, raport bun calitate-pret, origine naturala si gust ca la tara) este Familia Toneli: 1 din 2 bucuresteni o consuma, iar 27% sunt loiali acestei marci (o consuma cel mai des). Aceste rezultate sunt impresionante, tinand cont ca vorbim despre o piata pe care nu ne-am astepta, in mod normal, ca marca sa fie atat de importanta”, afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.000 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.