Dove si-a asumat misiunea de a crea o lume in care frumusetea este o sursa de incredere, nu de anxietate. Astfel, incurajeaza femeile sa-si descopere frumusetea si sa zambeasca atunci cand se privesc in oglinda prin lansarea unei noi campanii, construite in jurul unui spot video – Dove Mirrors. Filmul subliniaza discrepanta dintre reactiile femeilor adulte si cele ale fetelor aflate la o varsta frageda, atunci cand sunt in fata unei oglinzi.
Campania are la baza cel mai recent studiu Dove conform caruia una din trei femei* recunoaste ca se simte incomod si isi zambeste foarte rar atunci cand se priveste in oglinda. Femeile sunt cel mai aprig critic al felului in care arata, atunci cand se privesc concentrandu-si mai degraba atentia asupra defectelor, in timp ce tinerele fete adora ceea ce vad in oglinda.
”Femeile tind sa se subestimeze atunci cand se privesc in oglinda, iar acest comportament le afecteaza increderea in sine si le face sa se simta nemultumite de felul in care arata. Speram ca filmul Dove Mirrors va inspira femeile sa reconsidere modul in care isi percep imaginea in oglinda, astfel incat de fiecare data cand se privesc sa faca acest gest doar pentru a-si confirma frumusetea”, declara Dan Oprescu – Brand Building Director Home & Personal Care Unilever South Central Europe.
Frumusetea este o sursa de anxietate, ceea ce impiedica femeile sa fie multumite de propria reflexie
Atunci cand femeile privesc in oglinda vad dincolo de infatisarea lor. De cele mai multe ori femeile isi percep emotiile negative, nascute din nemultumirea legata de felul in care arata. 60% dintre femei isi percep starea de spirit, nu doar imaginea reflectata in oglinda, iar una din trei femei descrie ceea ce vede printr-un atribut negativ. Incurajarea femeilor sa-si descopere frumusetea, in primul rand in fata oglinzii, le poate ajuta sa-si imbunatateasca increderea de sine si sa-si atinga potentialul maxim de frumusete. Dove crede ca atunci cand femeile arata si se simt bine, sunt mai fericite.
Fetele „oglindesc” comportamentul mamelor lor
Fetele copiaza comportamentul mamelor lor in ceea ce priveste frumusetea si increderea de sine. Este important ca mamele sa-si recunoasca propria frumusete si sa dea exemple pozitive fiicelor lor. Dove invita toate femeile sa retraiasca bucuria pe care o simteau in perioada copilariei, atunci cand se priveau in oglinda, si sa transmita sentimentul urmatoarei generatii.
Cu cat privesti mai mult, cu atat iti place mai putin
Desi femeile se simt incomod atunci cand se privesc, simt nevoia sa se uite in oglinda foarte des. In medie, femeile se privesc in oglinda de aproximativ sase ori pe zi, ajungand la 50 de minute in decursul a 24 de ore. 15% dintre femei admit ca nu au fost niciodata multumite de propria imagine in oglinda, considerand oglinda ca fiind cel mai aprig critic al lor. Desi nu le place reflexia lor, femeile isi alimenteaza nemultumirea legata de felul in care arata de-a lungul intregii zile, folosind diverse ocazii pentru a se privi in oglinda: in cea retrovizoare (50%), in geamurile magazinelor (48%) sau in oglinzile din lifturi (44%).
Dove invita toate femeile sa-si admire frumusetea naturala atunci cand se privesc in oglinda si sa zambeasca.
Poti viziona video Dove Mirrors pe Youtube, pe Facebook.com/dove si te poti alatura conversatiei pe #MyBeautifulSelf.
**Sursa: Mirrors – studiu global Dove, 2013
Misiunea Dove:
Dove crede ca fiecare femeie are dreptul la frumusete si fericire, de aceea isi asuma misiunea de a inspira femeile sa-si atinga potentialul maxim de frumusete si de a le incuraja sa considere frumusetea o sursa de incredere, nu de anxietate.
Dove este diferit. Este primul brand care redefineste feminitatea si da valoare frumusetii naturale, in pofida stereotipurilor de perfectiune.
Dove inspira femeile sa-si aprecieze frumusetea la adevarata sa valoare, pentru ca aceasta vine atat din interior, cat si din exterior. Privirea, zambetul, atitudinea, optimismul, simtul umorului sunt doar cateva dintre atuurile care pun femeile in evidenta. Ele radiaza de frumusete cand se simt bine in pielea lor si cand se accepta exact asa cum sunt.
Despre studiu
Studiul Dove Mirrors a fost efectuat la finalul anului 2013 pe un esantion de 6.006 femei cu varsta cuprinsa intre 18-64 ani. Acesta s-a desfasurat in 12 tari: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Germania, Italia, India, China, Tailanda si Filipine.
Studiul explica felul in care femeile se raporteaza la imaginea pe care o vad reflectata in oglinda si evidentiaza mai multe aspecte cheie:
Femeile sunt nemultumite de ceea ce vad in oglinda:
– 9 din 10 femei se simt incomod cand se privesc in oglinda
– 1 din 5 femei recunoaste ca nu a fost niciodata multumita de ceea ce a vazut in oglinda
– 6 din 10 femei aleg un atribut fizic negativ pentru a descrie cum se percep cand se privesc in oglinda: ”prea grasa” (30%) si ”neatragatoare” (19%)
Dar se privesc in oglinda in mod regulat:
– in medie, femeile se privesc in oglinda de 6 ori pe zi, alocand acestui obicei 50 de minute pe zi / o zi pe luna
– 9 din 10 femei se privesc de-a lungul unei zile in: oglinzile retrovizoare (50%), geamurile magazinelor (48%), oglinzile compacte (46%) sau cele din lifturi (44%)
Femeile folosesc oglinzile pentru a se concentra pe ceea ce nu le place la ele:
– 1 din 4 femei se concentreaza pe defecte
– 1 din 4 femei isi incordeaza abdomenul atunci cand sta in fata unei oglinzi
– 1 din 3 femei spune ca uneori simte oglinda ca fiind cel mai aprig critic al ei
Oglinda reflecta mai mult decat infatisarea:
– 6 din 10 femei isi vad starea de spirit, nu doar infatisarea atunci cand se privesc in oglinda
– 3 din 4 femei aleg cuvinte emotionale pentru a descrie cum se simt cand se privesc in oglinda, iar 1 din 3 femei foloseste un cuvant emotional negativ, precum ”neliniste” (13%)
Privitul in oglinda le poate determina pe femei sa se simta mai rau:
– 1 din 3 femei se simte mai rau in legatura cu felul in care arata
– 1 din 5 femei recunoaste ca isi poate strica dispozitia pentru intreaga zi
– 1 din 5 femei uneori evita sa se priveasca in oglinda
– femeile care sunt nemultumite de ceea ce vad in oglinda se privesc mult mai rar (1,5 ori pe zi) in comparatie cu cele multumite de felul in care arata
Femeile nu zambesc in oglinda
– 1 din 3 femei recunoaste ca isi zambeste foarte rar atunci cand se priveste in oglinda