La jumatatea lunii februarie, Indesit, liderul producatorilor europeni de electrocasnice, a anuntat rezultatele unui sondaj efectuat in parteneriat cu GFK Eurisko.
Apropierea de partener si prieteni, motivul pentru care femeile iubesc fotbalul
Femeile care sunt fani adevarati ai fotbalului fac parte dintr-un public mai larg de sex feminin, care are o relatie mai putin activa cu acest sport, dar care vede fotbalul in primul rand ca pe o activitate pe care o face in comun cu partenerul sau cu grupul de prieteni.
In fotbal exista un interes provenit dintr-o dorinta de solidaritate cu pasiunile familiei si a cercului de prieteni. Aceste femei nu reprezinta deloc o comunitate mica, ca de exemplu in Italia, acestea insumeaza 47% din totalul populatiei feminine, adica 12 milioane de femei (un sfert din populatia totala).
„Support Your Hero”, competitia iubitoarelor de fotbal
In contextul rezultatelor studiului, a misiunii brandului de sustinator al fotbalului si al faptului ca in spatele oricarui iubitor de fotbal sta o femeie puternica, Indesit lanseaza campania „Support your hero„, o competitie speciala pentru fanii masculini ai fotbalului. Cu toate acestea, femeile vor fi cu adevarat protagonistele, ele avand rolul de suporteri principali ai partenerilor si prietenilor lor care viseaza sa devina fotbalisti faimosi.
Barbatii au sansa sa-si indeplineasca visul si sa joace intr-unul dintre cele mai mari temple ale fotbalului international, stadionul San Siro, alaturi de fotbalisti renumiti ai echipelor europene de top A.C. Milan, F.C. Arsenal si Paris Saint-Germain, in timp ce partenerele acestora nu vor avea doar ocazia sa isi sustina eroii, dar se vor bucura si de o experienta exclusiva in capitala internationala a modei si frumusetii, Milano.
Romancele se pot inscrie in competitie pe Football.indesit.com sau pe pagina de Facebook, www.facebook.com/indesit, intre 14 februarie si 15 aprilie 2013. Acesta ar putea fi cel mai frumos cadou pe care il ofera femeile partenerilor lor in luna dragostei: sansa de a deveni, fie chiar si pentru o zi, la fel ca fotbalistii pe care acestia i-au admirat dintodeauna.
Mecanismul campaniei:
- Femeile il vor inscrie pe „Football Hero”-ul lor in concurs si vor construi un grup al fanilor impatimiti al acestuia. Fiecare erou va fi inregistrat alaturi de o fotografie, o descriere si un mesaj puternic de incurajare. Dupa formarea si confirmarea grupurilor (numite Hero Spaces), „cuplurile” inscrise vor invita alti pasionati ai sportului sa le devina fani si sa ii sustina pe perioada competitiei.
- In prima faza, utilizatorii pot deveni suporteri ai unui anumit grup prin votarea preferatului lor. Un grup initial de potentiali castigatori va fi selectat pe baza numarului de „like-uri” de pe site si de pe pagina de Facebook.
- In a doua faza, fotbalisti de elita ai celor trei echipe de top din Europa, A.C. Milan, F.C. Arsenal si Paris Saint-Germain, vor evalua Grupurile Eroilor in termeni de originalitate, pasiune si eficacitate si ii vor selecta pe cei 33 de castigatori ai concursului care vor zbura la Milano impreuna cu partenerele lor.
Europencele pasionate de fotbal: moderne, interesate de cariera, tehnologie si viitor
Tot in cadrul cercetarii efectuate, Camillo Regalia, profesor titular de psihologie sociala la Facultatea de Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii Catolice din Milano a concluzionat ca „femeile pasionate de fotbal, indiferent de tara de provenienta, s-au dovedit a fi mult mai concentrate asupra carierei lor, acordand totodata importanta distractiei si familiei. Acestea sunt in principal femei tinere, moderne, interesate de tehnologie si viitor„.
„Acest proiect este o noua provocare ce arata ca sponsorizarile reprezinta pentru Indesit un teritoriu de implicare, nu numai o modalidate de a creste vizibilitatea marcii„, spune reprezentantul Indesit Company, Marco Rotta, Corporate Brand & Consumer Marketing Director.
El subliniaza ca „targetul feminin Indesit este format in principal din femei tinere si deschise catre noutati, interesate de tehnologie si, de asemenea, pasionate de fotbal este foarte important. Pe baza acestei analize a targetului (interese, obiceiuri si comportament in raport cu mass-media), am ales o platforma digitala integrata (internet si social media) ca instrument de a intra in legatura si a comunica cu ele„.
Pe stadion merg de 4 ori mai multe frantuzoaice decat italience
Studiul efectuat impreuna cu GFK Eurisko a aratat si ca Franta, unde peste 40% dintre femei (aprox. 14 mil.) urmaresc regulat meciurile de fotbal la TV si 12% (aprox. 4 mil.) merg sa urmareasca meciul pe stadion, este una din tarile in care femeile sunt puternic motivate de acest sport. In Italia, doar 1 milion de femei merg sa urmareasca meciul la stadion, in principal din dorinta de a impartasi aceasi pasiune cu partenerul lor. In Rusia, unde doar 4% dintre femei (aprox. 3 mil.) sunt interesate de fotbal, a merge la stadion reprezinta un obicei doar al unei restranse elite culturale, sociale si economice, si nu face parte din traditiile de masa.
Turcoaicele asocieaza fotbalul cu femeia moderna
Pentru femeile din Turcia, interesul pentru fotbal este asociat cu viziunile unei femei moderne, in timp ce pentru italiencele microbiste acest lucru denota un stil de viata foarte dinamic, care starneste curiozitatea pentru nou si o concetrare pe agregarea si identificarea sociala, in special in timpul competitiilor internationale mari (Cupa Mondiala si Europeana), acestea atragand 35% dintre femei in comparatie cu 20% dintre femeile care urmaresc fotbalul in mod regulat.
„In mod clar, fotbalul este ceva cu adevarat profund, un lucru pe care femeile din cele 5 esantioane analizate il impartasesc in ciuda diferentelor nationale. In fiecare tara, femeile pasionate de fotbal sunt femei care nu sunt usor de multumit, care adora provocarile si muncesc pentru a-si atinge obiectivele. Acestea sunt femeile din prezent, indreptate catre viitor, dar ferm ancorate intr-un context cultural si social bine structurat. Intr-adevar, aceste femei sunt o populatie extrem de interesanta”, concluzioneaza Camillo Regalia.
Femeile din Turcia s-au dovedit a fi cele mai pasionate suportere. 62% dintre acestea au afirmat ca sustin o echipa de fotbal, in contrast cu doar 30% din englezoaice si 25% din italience.
Sondajul a fost efectuat pe un esantion reprezentativ de aproximativ 20 000 de femei din 5 tari europene: Italia, Franta, Anglia, Rusia si Turcia.