Mai multi membri ai organizatiei Vier Pfoten au protestat zilele trecute in fata mai multor magazine din Bucuresti care comercializeaza blanuri naturale sau haine accesorizate cu blana, pentru a atrage astfel atentia asupra suferintelor la care sunt supuse animalele in numele modei. Nu blana il face pe om. Simte-te bine in pielea ta! a fost indemnul de pe banner-ul purtat de reprezentantii Vier Pfoten prin fata magazinelor.
Actiunea din 13 decembrie se inscrie in campania internationala lansata de Vier Pfoten impotriva marilor companii care comercializeaza blanuri. Organizatia are in vizor atat mari companii care au magazine si in Romania, cat si producatori si comercianti locali.
Militeaza pentru o cauza nobila!
Daca te numeri printre cei care nu sunt de acord cu comercializarea suferintei animalelor, poti participa la randul tau la parada online „Nu blana il face pe om. Simte-te bine in pielea ta!”, lansata de Vier Pfoten pe site-ul www.furfree.org. Si tu iti poti crea propriul avatar cu care sa marsaluiesti pe un traseu digital, protestand virtual in fata magazinelor care comercializeaza blanuri naturale sau haine accesorizate cu blana.
Totodata Vier Pfoten, prin programul international Comercianti care au renuntat la comercializarea blanurilor (Fur Free Retailer Program – FFR), te va ajuta astfel sa gasesti mai usor producatori/retaileri de haine si accesorii care, in mod garantat, nu comercializeaza blanuri, iar astfel vei face o alegere in cunostinta de cauza. Pe site-ul dedicat programului vei gasi si lista companiilor din Romania care au renuntat la blanuri.
Accesoriile suferintei
Blana a revenit la moda in intreaga lume, inclusiv in Romania. Daca in trecut cele mai populare erau hainele de blana, astazi materialul este folosit ca accesoriu aplicat pe gulere, mansete, caciuli sau cizme. De multe ori consumatorii nu pot identifica blana deoarece accesoriile sunt tunse si/sau vopsite.
„In fiecare bucatica de blana folosita pentru un guler sau o caciula exista o mare cantitate de suferinta a animalelor. Multi dintre noi cumparam geci, caciuli sau cizme care contin bucati de blana naturala, fara sa ne dam seama de acest lucru. Comerciantii trebuie sa ne informeze cu privire la provenienta blanii si modul in care au fost crescute si sacrificate aceste animale”, a declarat Veronica Tulpan, coordonator de programe nationale Vier Pfoten Romania.
Prin folosirea unor bucati mici de blana, numarul animalelor ucise in fermele de blana creste. Se estimeaza ca, anual, la nivel mondial peste 100 de milioane de animale sunt crescute in conditii chinuitoare si apoi ucise pentru blana.
Nurcile, vulpile si ratonii din fermele de blana sunt tinuti inghesuiti in custi stramte de sarma. Dupa cateva luni de viata, sunt gazati, otraviti sau electrocutati pentru asa numita „recolta de blana”. In Romania exista 10 ferme de animale de blana, in care sunt crescute peste 16.000 de vulpi, sinsile si nurci, potrivit Vier Pfoten.
In urma cu o saptamana, legislativul elvetian a adoptat un nou regulament care va obliga comerciantii sa specifice pe eticheta daca blana este de origine animala si sa dea informatii detaliate despre produs. Astfel, cumparatorii vor putea afla specia si originea geografica a animalelor si informatii despre metodele de producere a blanii (spre ex. din animale tinute in custi sau animale salbatice prinse cu capcane), iar clientul va putea lua o decizie in cunostinta de cauza.