Peste 60% dintre tinerii romani cu varsta intre 18 si 35 de ani ies cel putin o data pe luna in baruri, cluburi si restarante, conform unei cercetari realizate la cererea Bergenbier S.A. In aceste situatii, aproape jumatate dintre ei consuma alcool (46.33%), fie pentru a se distra si socializa, fie influentati de grupul de prieteni.
In cazul in care au baut alcool, doi din cinci tineri romani prefera sa ceara ajutorul unui prieten care nu a consumat alcool, evitand astfel eventualele riscuri produse de condusul sub influenta alcoolului. Restul fie nu au carnet, fie spun ca apeleaza la mijloacele de transport in comun. Pe de alta parte, conform cercetarii, peste jumatate din participantii (52%) au recunoscut ca s-au aflat la un moment dat in situatia de a fi in masina cu un sofer care a consumat alcool.
Cercetare: Cum petrec tinerii romani
Cercetarea „Cum petrec tinerii romani” a fost realizata, la nivel national, prin metoda chestionarului online, pe un esantion de 4339 de respondenti cu varste cuprinde intre 18-35 de ani. Cercetarea face parte din campania „Prietenul la volan se cunoaste!”, initiativa Bergenbier S.A in parteneriat cu Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane prin care se doreste crearea unei comunitati a tinerilor responsabili care au adoptat comportamente adecvate atunci cand e vorba de consumul de alcool.
„Initiativa Bergenbier S.A de a premia tinerii care au adoptat un comportament responsabil in ceea ce priveste condusul sub influenta alcoolului s-a bucurat de un real succes in cadrul publicului larg. Atat in cadrul filtrelor organizate in parteneriat cu Directia Rutiera a IGPR cat si in cadrul actiunilor realizate in cluburi si restaurante, s-a dovedit ca acestia au inteles mesajul campaniei, care este unul pozitiv si empatic. Am preferat aceasta abordare, pentru ca noi la Bergenbier S.A credem ca prin puterea exemplului putem genera schimbari mai usor”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic si Relatii Publice al Bergenbier S.A.
Politia Rutiera a oferit recompense soferilor cu alcoolemie zero testata la etilotest
In cadrul campaniei, au fost organizate filtre ale Politiei in cadrul carora soferii surprinsi cu alcoolemie zero testata la etilotest au primit premii de la reprezentantii Politiei Rutiere si ai Bergenbier S.A. De asemenea, in cluburi, baruri si restaurante au fost organizate actiuni de recompensare a acelor tineri care nu consuma alcool, prietenii care se „sacrifica” in acea seara pentru a-si duce ulterior grupul de prieteni in siguranta acasa.
De asemenea, pana in prezent, 5000 de tineri romani au intrat pe pagina de Facebook a campaniei, iar peste 1000 dintre ei au dedicat „ode” de multumire celor care le-au fost prieteni la volan in aplicatia special creata.
Si vedetele s-au implicat emotional in aceasta campanie. Florin Grozea, Delia, Elena Gheorghe, Calin Goia, Laurentiu Duta, Pavel Stratan si altii au povestit tinerilor intr-un filmulet postat pe pagina de Facebook a campaniei ca s-au aflat in ambele situatii descrise: fie prieteni la volan, fie condusi acasa de prieteni la volan, dar niciodata nu s-au urcat la volan dupa ce au consumat alcool.